Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Maatalosaiheinen matka Saksaan 16.4-20.4.2007

Varsin iloinen isäntäporukka matkasi Saksaan huhtikuun puolessa välissä. Matkaan lähdimme maanantaina 16.4 kello 10.30 Forssan Autokeitaalta.

Siirryimme Pirkkalaan ja lento kohti Bremeniä Ryanairilla alkoi kello 13.35. Vastassa olikin melkoinen helle, sillä lämpömittari kipusi silloin peräti 25 asteeseen.

Otimme vuokra-auton Alamolta (Mersu Vito 9-hengen) ja ajoimme ekaan kohteeseemme Fricelle, mikä oli muutaman kymmen kilometrin päässä koilliseen Heeslingenin kylässä. Täällä meille esiteltiin yksi Saksan suurimmista maatalouskonekaupoista. Paikalla myytiin Fenditiä ja muita maatalouskoneita. Myös varaosapuoli oli varsin suurta.

Seuraavaksi ajettiin muutama 100 kilometriä etelään kohti Detmoldin kaupunkia. Siellä vietimme kaksi seuraavaa yötä LandHaus Hirschspannungissa. Paikka olikin varsin tasokas meille vaativille matkaajille!

Seuraava päivä vietettiin Detmoldin museossa. Paikka oli nimeltää Freilicht Museum. Noin 100 hehtaarin alue on kuin hyppäys viime vuosisadan alkuun. Tätä paikkaa voi suositella kaikille Saksaan matkaajille!

Seuraavaa päivä oli Claasin tehtailla Harsewinkelissä. Meitä todella kohdeltiin kuin kuninkaita siellä, joten suuret kiitokset Harsewinkelin tehtaalle upeasta esittelystä ja muistoista:

Harsewinkelin jälkeen ajoimme Peinen kaupunkiin ja Edemissenin kylään. Matkanjärjestäjä Mika on tehnyt kaikki maatalousharjoittelut tässä kylässä. Täällä saimmekin kohdata aivan tavallisia viljelijöitä ja yrittäjiä. Matkalaisten mukaan tämä torstaipäivä olikin paras juuri siksi että emme olleet missään turistipaikoissa vaan tutustuimme arkeen!

Tilakäyntien jälkeen alkoikin matka kohti kotia ja yövyimme vielä yhden yön Bremenissä.

Perjantaina kello 13 saavuimme takaisin Pirkkalan lentokentälle

Lopuksi SUURKIITOS kaikille osallistujille! Olitte mukava porukka ja ehkä joskus tulevaisuudessa järjestetään samanlainen reissu!